Bezpieczny wyjazd w czasie COVID

 

Ogólne zasady bezpieczeństwa podczas wyjazdów zagranicznych Lato 2020

 

1.     Należy zapoznać się z informacjami dotyczącymi procedur wjazdowych do poszczególnych krajów. Informacje znajdują się na stronach
https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych  oraz  https://reopen.europa.eu/pl

 2.      Zaleca się pomiar temperatury przed wyjściem z domu. Obsługa może zmierzyć Ci temperaturę przed wejściem do terminala i odmówić wpuszczenia na jego teren osób u których temperatura jest wyższa niż 38 stopni oraz jeśli pasażer ma widoczne objawy sugerujące możliwość zakażenia wirusem COVID. Część organizatorów proponuje korzystne rozwiązania na wypadek takiej sytuacji.

 3.      W terminalach mogą przebywać pasażerowie, członkowie załóg linii lotniczych oraz pracownicy lotniska. Osoby towarzyszące mogą wejść do terminala tylko jeśli sprawują opiekę nad osoba niepełnosprawną.

 4.      Na lotniska zamknięte są palarnie i place zabaw dla dzieci, lecz w większości czynne są sklepy i restauracje .

 5.      Należy unikać kolejek, zachować minimum 1,5 metrowy odstęp od innych pasażerów oraz stosować się do zaleceń personelu zarówno na lotnisku, jak i w samolocie.

 6.      Proszę pamiętać o częstym myciu lub dezynfekowaniu rąk

 7.      Może pojawi się problem z płatnością gotówką – zalecane są płatności bezgotówkowe

 8.       Na terenie lotniska i pokładzie samolotu należy mieć założoną maseczkę (zalecana zmiana maseczki co 4 godziny)

 9.      W samolocie należy zająć miejsce zgodnie z poleceniami załogi (rodziny mogą siedzieć razem). Należy unikać przemieszczania się po pokładzie samolotu

10.   Należy wypełnić kartę lokalizacyjną z danymi (imię, nazwisko, numer zajmowanego miejsca w samolocie oraz dane kontaktowe)

11.   W samolotach stosowane są filtry HEPA, które eliminują większość drobnoustrojów; wymieniane jest też powietrze, a wnętrza samolotów są dodatkowo dezynfekowane.

12.   Na pokładzie samolotu ograniczony jest serwis pokładowy; w sprzedaży ofertowane jest zapakowane posiłki.

13.   Po wylądowaniu na terminalu również mogą przebywać tylko pasażerowie i obsługa

14.   Wnętrza autokarów są dezynfekowane po każdym transferze i wycieczce fakultatywnej. Podczas transferów i wycieczek należy zakryć usta i nos.

15.   Na terenie hotelu należy zachować 2-metrowy dystans ( nie dotyczy osób podróżujących razem) oraz zasłonić usta i nos. Należy również często dezynfekować ręce i dokonywać płatności bezgotówkowo.

16.   Jeżeli podczas wyjazdu zostanie u turysty wykryty wirus SARS-CoV-2 zostaje on poddany leczeniu lub skierowany na kwarantannę. Koszt kwarantanny pokrywają w większości rządy państw Unii Europejskiej; na wypadek leczenia należy się zaopatrzyć w bezpłatną kartę EKUZ i / lub wykupić odpowiednie ubezpieczenie obejmujące COVID – takie ubezpieczenie pokrywa również koszt powrotu zmienionego po leczeniu lun kwarantannie . Proponujemy również ubezpieczenie  kosztów rezygnacji które umożliwia zmianę terminu wylotu lub zwrot kosztów rezygnacji w przypadku zachorowania przed wylotem

17.   Kwarantanny nie odbywa się na terenie hotelu, lecz w specjalnie do tego celu przeznaczonych placówkach

18.   Wynajem samochodu jest możliwy – samochody są dezynfekowane po każdym kliencie.

19.   Wydłużony został czas zameldowania i wymeldowania z powodu dezynfekcji, czyszczenia i wentylacji pokoi. Wstęp do pokoi mają tylko goście hotelowi oraz obsługa.

20.    Restauracje:  w zależności od hotelu forma podawania posiłków może być różna, np.  bufet osłonięty pleksi – obsługa nakłada wybrane danie; może być zmieniony na obsługę kelnerską, może być standardowy bufet, lecz dania wybiera się w rękawiczkach, a nos i usta osłonięte maseczka. Niektóre hotele wprowadziły aplikację, poprzez którą już wcześniej można wybrać dania.

21.   W barach i restauracjach obowiązuj dystans pomiędzy stolikami, siedzeniami  i osobami. Siedzenia i stoły są odkażane po każdym kliencie.

22.   Obowiązuje dystans pomiędzy siedzeniami i leżakami  należącymi do różnych parasoli i są one dezynfekowane po każdym kliencie.

23.   W basenach i w Aquaparkach unika się tłoku; zalecana jest jedna osoba na 2,5 metra2 powierzchni wody. Zbiorniki są regularnie czyszczone i dezynfekowane, a woda w nich jest chlorowana zgodnie z zaleceniami. Baseny kryte w większości hoteli są wyłączone z użytku .

24.   Animacje w większości hoteli odbywają się na świeżym powietrzu z zachowaniem dystansu pomiędzy uczestnikami z zachowaniem zasad dotyczących przebywania w basenach. Sprzęt i akcesoria są odkażane po każdych zajęciach. Zajęcia  w klubach animacyjnych dla dzieci odbywają się w małych grupach z zachowaniem zaleceń sanitarnych  

25.   Należy ograniczyć korzystanie z wind; przed wejściem  należy zdezynfekować ręce i założyć maseczkę.

26.   Podczas spotkań z rezydentem należy korzystać z maseczki i zachować 2-metrowy dystans

27.   Pozostała infrastruktura hotelowa dostępna opisana jest na stronach hotelu lub na stronach organizatorów.

28.   Niektóre linie lotnicze wymagają wypełnienia dodatkowych deklaracji zdrowia – szczegóły na w biurze.