Bezpieczny wyjazd w czasie COVID

 

Ogólne zasady bezpieczeństwa podczas wyjazdów zagranicznych Lato 2020

 

1.     Należy zapoznać się z informacjami dotyczącymi procedur wjazdowych do poszczególnych krajów. Informacje znajdują się na stronach
https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych  oraz  https://reopen.europa.eu/pl

 2.      Zaleca się pomiar temperatury przed wyjściem z domu. Obsługa może zmierzyć Ci temperaturę przed wejściem do terminala i odmówić wpuszczenia na jego teren osób u których temperatura jest wyższa niż 38 stopni oraz jeśli pasażer ma widoczne objawy sugerujące możliwość zakażenia wirusem COVID. Część organizatorów proponuje korzystne rozwiązania na wypadek takiej sytuacji.

 3.      W terminalach mogą przebywać pasażerowie, członkowie załóg linii lotniczych oraz pracownicy lotniska. Osoby towarzyszące mogą wejść do terminala tylko jeśli sprawują opiekę nad osoba niepełnosprawną.

 4.      Na lotniska zamknięte są palarnie i place zabaw dla dzieci, lecz w większości czynne są sklepy i restauracje .

 5.      Należy unikać kolejek, zachować minimum 1,5 metrowy odstęp od innych pasażerów oraz stosować się do zaleceń personelu zarówno na lotnisku, jak i w samolocie.

 6.      Proszę pamiętać o częstym myciu lub dezynfekowaniu rąk

 7.      Może pojawi się problem z płatnością gotówką – zalecane są płatności bezgotówkowe

 8.       Na terenie lotniska i pokładzie samolotu należy mieć założoną maseczkę (zalecana zmiana maseczki co 4 godziny)

 9.      W samolocie należy zająć miejsce zgodnie z poleceniami załogi (rodziny mogą siedzieć razem). Należy unikać przemieszczania się po pokładzie samolotu

10.   Należy wypełnić kartę lokalizacyjną z danymi (imię, nazwisko, numer zajmowanego miejsca w samolocie oraz dane kontaktowe)

11.   W samolotach stosowane są filtry HEPA, które eliminują większość drobnoustrojów; wymieniane jest też powietrze, a wnętrza samolotów są dodatkowo dezynfekowane.

12.   Na pokładzie samolotu ograniczony jest serwis pokładowy; w sprzedaży ofertowane jest zapakowane posiłki.

13.   Po wylądowaniu na terminalu również mogą przebywać tylko pasażerowie i obsługa

14.   Wnętrza autokarów są dezynfekowane po każdym transferze i wycieczce fakultatywnej. Podczas transferów i wycieczek należy zakryć usta i nos.

15.   Na terenie hotelu należy zachować 2-metrowy dystans ( nie dotyczy osób podróżujących razem) oraz zasłonić usta i nos. Należy również często dezynfekować ręce i dokonywać płatności bezgotówkowo.

16.   Jeżeli podczas wyjazdu zostanie u turysty wykryty wirus SARS-CoV-2 zostaje on poddany leczeniu lub skierowany na kwarantannę. Koszt kwarantanny pokrywają w większości rządy państw Unii Europejskiej; na wypadek leczenia należy się zaopatrzyć w bezpłatną kartę EKUZ i / lub wykupić odpowiednie ubezpieczenie obejmujące COVID – takie ubezpieczenie pokrywa również koszt powrotu zmienionego po leczeniu lun kwarantannie . Proponujemy również ubezpieczenie  kosztów rezygnacji które umożliwia zmianę terminu wylotu lub zwrot kosztów rezygnacji w przypadku zachorowania przed wylotem

17.   Kwarantanny nie odbywa się na terenie hotelu, lecz w specjalnie do tego celu przeznaczonych placówkach

18.   Wynajem samochodu jest możliwy – samochody są dezynfekowane po każdym kliencie.

19.   Wydłużony został czas zameldowania i wymeldowania z powodu dezynfekcji, czyszczenia i wentylacji pokoi. Wstęp do pokoi mają tylko goście hotelowi oraz obsługa.

20.    Restauracje:  w zależności od hotelu forma podawania posiłków może być różna, np.  bufet osłonięty pleksi – obsługa nakłada wybrane danie; może być zmieniony na obsługę kelnerską, może być standardowy bufet, lecz dania wybiera się w rękawiczkach, a nos i usta osłonięte maseczka. Niektóre hotele wprowadziły aplikację, poprzez którą już wcześniej można wybrać dania.

21.   W barach i restauracjach obowiązuj dystans pomiędzy stolikami, siedzeniami  i osobami. Siedzenia i stoły są odkażane po każdym kliencie.

22.   Obowiązuje dystans pomiędzy siedzeniami i leżakami  należącymi do różnych parasoli i są one dezynfekowane po każdym kliencie.

23.   W basenach i w Aquaparkach unika się tłoku; zalecana jest jedna osoba na 2,5 metra2 powierzchni wody. Zbiorniki są regularnie czyszczone i dezynfekowane, a woda w nich jest chlorowana zgodnie z zaleceniami. Baseny kryte w większości hoteli są wyłączone z użytku .

24.   Animacje w większości hoteli odbywają się na świeżym powietrzu z zachowaniem dystansu pomiędzy uczestnikami z zachowaniem zasad dotyczących przebywania w basenach. Sprzęt i akcesoria są odkażane po każdych zajęciach. Zajęcia  w klubach animacyjnych dla dzieci odbywają się w małych grupach z zachowaniem zaleceń sanitarnych  

25.   Należy ograniczyć korzystanie z wind; przed wejściem  należy zdezynfekować ręce i założyć maseczkę.

26.   Podczas spotkań z rezydentem należy korzystać z maseczki i zachować 2-metrowy dystans

27.   Pozostała infrastruktura hotelowa dostępna opisana jest na stronach hotelu lub na stronach organizatorów.

28.   Niektóre linie lotnicze wymagają wypełnienia dodatkowych deklaracji zdrowia – szczegóły na w biurze.

 

 

Przeczytaj przed rezerwacją

1. Dokumenty tożsamości
Przed dokonaniem rezerwacji prosimy sprawdzić czy mają Państwo ważne dokumenty tożsamości. Informacje przy jakich kierunkach wymagany jest paszport, a przy jakich dowód osobisty, znajdują się na stronie www.gov.pl.
Przy wjeździe do krajów spoza Unii Europejskiej paszport powinien być ważny minimum 6 miesięcy od daty powrotu (w przypadku niektórych kierunków nawet 12 miesięcy), natomiast przy wjeździe do krajów unijnych wystarczy dowód ważny minimum do dnia powrotu (w niektórych krajach wymagane są minimum 3 miesiące).
Dzieci obowiązują te same wymogi – przy wyjeździe z kraju muszą mieć odpowiedni dowód tożsamości. Przypominamy że po zmianie nazwiska dokumenty tożsamości należy wymienić w terminie określonym przepisami prawa. W razie niejasności prosimy o kontakt z biurem.

2 . Warunki uczestnictwa
Prosimy o zapoznanie się z warunkami uczestnictwa oraz ważnymi informacjami dodatkowymi,
które są Integralną częścią umowy z Organizatorem. Dokonując rezerwacji jednocześnie akceptują Państwo Warunki Uczestnictwa. Jeśli coś jest niezrozumiałe, zalecamy zwrócić się do pracownika biura z prośbą o wyjaśnienie.

3. Ubezpieczenie następstw chorób przewlekłych i sportów wysokiego ryzyka
Jeśli którykolwiek z uczestników planowanego wyjazdu cierpi na chorobę przewlekłą (np. nadciśnienie, cukrzycę itd.), należy wykupić dodatkowe ubezpieczenie od następstw chorób przewlekłych. Ubezpieczenie podstawowe z reguły nie obejmuje leczenia chorób będących następstwem choroby przewlekłej ani przypadków COVID, warto więc zadbać o odpowiednie rozszerzenie. W przypadku uprawiania sportów wysokiego ryzyka (np. nurkowanie, windsurfing, kitesurfing, jazda na quadach, jazda na nartach itp.) również należy wykupić dodatkowe ubezpieczenie.

4. Ubezpieczenie kosztów rezygnacji
Istnieje możliwość zawarcia przez Klienta umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji
i przerwania udziału w imprezie turystycznej. Jeżeli do wyjazdu pozostaje więcej niż 30 dni
na zawarcie ubezpieczenia Klient ma 7 dni, natomiast poniżej 30 dni ubezpieczenie należy wykupić w dniu rezerwacji. Jego wykupienie gwarantuje zwrot do 100% kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej naliczonych przez Organizatora np. w przypadku śmierci najbliższej osoby, nagłego zachorowania, pożaru i innych
możliwych do udokumentowania przyczyn uznawanych przez Ubezpieczyciela.

5. Zmiana ceny imprezy
Organizator ustawowo ma możliwość podwyższenia ceny imprezy do 21 dnia przed datą
wyjazdu w związku ze wzrostem kosztów transportu, wzrostu opłat urzędowych, podatków
lub opłat należnych za takie usługi jak opłaty lotniskowe oraz wzrostem kursu walut. Istnieje możliwość wykupienia „gwarancji niezmienności ceny” która zabezpiecza przed podwyższeniem ceny imprezy (nie dotyczy to opłat dokonywanych na miejscu, np. biletów wstępu do obiektów podczas wycieczek objazdowych). Warto dokonywać rezerwacji w promocji First Minute, gdy „gwarancja niezmienności ceny” z reguły jest gratis.

6. Obcokrajowcy
Obcokrajowcy mogą podlegać innej procedurze wizowej niż obywatele Polski. Sprawdzenie jakie są wymagania wizowe i inne procedury, które ich dotyczą należą do KLIENTA.

7. Bezpieczeństwo
Prosimy o zapoznanie się z informacjami dotyczącymi wjazdu oraz bezpieczeństwa w poszczególnych krajach, a także dodatkowych zaleceń związanych z COVID. Większość informacji znajdą Państwo na stronie www.gov.pl/dyplomacja . Informacje dotyczące wymaganych szczepień przy wyjazdach zagranicznych znajdują się na stronie www.szczepieniadlapodrozujacych.pl; informacje te mogą Państwo uzyskać również w jednej z placówek Sanepid.

8. Podróż
Godziny wylotu i przylotu mogą ulec zmianie w stosunku do godzin podanych przy zakładaniu rezerwacji. Prosimy więc o kontakt z biurem w celu potwierdzenia aktualnej godziny na 24 godziny przed wylotem. Po przylocie rezydent poinformuje Państwa gdzie będzie podana informacja o planowanej godzinie powrotu. Odprawa na lotnisku rozpoczyna się na dwie lub trzy godziny przed wylotem
i kończy się najczęściej 60 minut przed wylotem. Prosimy więc o stawienie się do odprawy w zalecanym czasie. Przypominamy że zmiana godziny wylotu nie jest podstawą do reklamacji.